sâmbătă, 23 martie 2013

Sambata visez la...printi!


     M-am trezit cu melodia lui Connect-R in gand, "Nu-ti pierde dragostea". Ma fascineaza simplitatea si adevarul din strofe, si apoi eu oricum am o slabiciune pentru Stefan alias Connect-R. Am piperat sensul strofelor cu alte cateva versuri din melodiile trendy ce suna acum pe la radio, si am gasit reteta printului din vechime in amintiri.

     In copilarie era imaginat si lua forma diferitelor personaje din desenele animate. Primul print a fost Tuxedo Mask sau Mascatul in frac din celebra animatie "Sailor Moon". Si asa am crescut o perioada din copilarie cu gandul ca al meu "mascat" avea sa fie exact ca cel din desene: protector, sa stie de necazurile, belele si framantarile mele pentru ca ma urmarea in secret, desigur. Si ar fi aparut mereu cand stia ca sunt in primejdie sau cand simtea ca imi este rau. Eventual chiar sa intre pe geam cu un nurofen si un pahar de apa in mana, si sa nu uit de celebrul trandafir tinut intre dinti. Epic! Trandafirul adus la fiecare cugetare sau miscare! In serial avea tone de trandafiri, nu stiu pe unde ascunsi, poate pe sub pelerina, dar mereu erau perfecti, nu tu petale patate, nu tu petale ofilite! Si apoi Mascatul in frac era inalt, brunet, chipes, atletic, cald, iubitor, atent, fidel, detailist (retinea datele importante), amuzant, calm, amabil, respectuos, grijuliu, tandru, educat si iubea nelimitat. Nu mai adaug ca incepe sa-mi creasca pulsul de la 80 de batai pe minut la 120, si nu de alta, dar catelul meu nu poate suna la 112!
     Da, acesta a fost primul meu print, al naibii de perfect. Si apoi am crescut inca ceva si in inaltime si in istetime si dupa ce am realizat ca totusi era doar un desen animat am trecut la etapa adolescentei. Si am inceput sa urmaresc seriale specifice varstei, gen "Beverly Hills, 90210". In aceste seriale indelung apreciate si urmarite ce am descoperit? Ca in tinerete ne invartim intr-o gasca din x fete si y baieti si ne cuplam pe rand pana o sa fim toti cu toate si toate cu toti: aici ne salveaza matematica, sa ne folosim de aranjamente, permutari si combinari pentru a afla rezultatul din timp. Si un lucru esential pe care l-am observat, ca niciun personaj nu repeta acelasi outfit sau accesoriu. Si ca totusi haina il face pe om, si rochia la bal e punctul culminant al varstei de 18 ani, si hainele de liceu trebuie sa fie trendy si oarecum sexy si nu prea, sa arate si sa ascunda. Intre atatea nedumeriri am trait si ne-am dezvoltat. Si ne-am transformat si ne-am modelat inspre un tipar de barbat.
     Si iar am mai crescut, mai mult in istetime decat inaltime, si a urmat o perioada cu telenovele...I know, seek brain! Am urmarit cateva. Si de acolo am invatat ca exista destin, bine si rau, gen roata chiar se intoarce in viata asta. Si daca unui cuplu ii este dat sa imbatraneasca impreuna, asa o sa fie! Si iubirea o sa fie vesnica, asta dupa ce or sa fie inselati, mintiti si tradati. Si dupa ce or sa treaca de probele de foc, dupa ce totul se afla in final si firul actiunii se detensioneaza, abia atunci dragostea invinge. Si reprosurile dispar, si nemultumirile. Asta da final curajos si improbabil in viata reala!
     Sa va mai povestesc cat am mai crescut? Si am fost invadata de filmele hollywoodiene, comedii romantice si siropoase. Filme la care am plans cu sughituri, la care am oftat prelung si ale caror citate le postam pe retelele de socializare si le reciteam si recitam mai ceva ca o rugaciune. Unul care a fost sadit bine "Every great love starts with a great story..." (The Notebook).
     Si aici am fost adusa la realitatea cotidiana. Ca dragostea trebuie intretinuta, ca problemele de orice natura apar si exista la orice varsta ; ca tu trebuie sa-ti faci timp pentru dragoste, altfel ea nu-si va face timp pentru tine, ca exista finaluri triste la orice varsta indiferent de durata relatiei sau de numarul de copii; ca desi iubirea exista unul din parteneri poate renunta la relatie; ca un el sau o ea se poate casatori cu persoana gresita pentru ca nu-si face sentimentele cunoscute; ca un el sau o ea din comoditate se complace in mariaj si este nefericit/a si lista poate continua!
     Insa un lucru il stiu: niciun drum in doi nu este usor. Si nici nu o sa fie altfel, decat greu. Dar pentru asta trebuie amandoi sa netezeasca calea pe care or sa calce impreuna si sa-si imparta propria persoana astfel incat sa isi traiasca si viata personala, dar si viata prin celalalt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu